woensdag 11 mei 2016

Mijn summer skincare routine

Niets is zo belangrijk als het goed insmeren en verzorgen van jouw huid tijdens zonnige dagen. Oke, ik geef eerlijk toe: ik wil bruin worden in de zomer. Met als gevolg dat ik vorig jaar veel dagen zonder bescherming de zon in ging of met zonnebrandolie lekker ging bakken. Om dan ook nog, toen ik al bruin was, mijzelf in te smeren met Haarlemmer bruin en Monoï de Tahiti van Yves Rocher. De bruine kleur bleef lang zitten en is nog niet geheel van mijn lichaam verdwenen, maar dit jaar besloot ik het anders te doen...


Geef toe, het staat me eigenlijk heel mooi! Voorheen werd ook ik bruiner, maar mijn benen en buik pakten vrijwel geen kleur. Vorig jaar was dat anders en iedere dag in de zon kleurde alles in zijn geheel een beetje bruiner. Net als dit jaar trouwens. Maar dit jaar besloot ik om meer aan mijn huid alvast voor later te gaan denken. Want ik wil later ook nog een mooie, elastische huid hebben en eigenlijk wordt een mens helemaal niet minder bruiner met zonnebrandcrème, Ook niet minder snel. Het beschermt puur en alleen de huid en voorkomt, bij regelmatig insmeren, verbranding.

Net als de andere bekende fabel: mensen zouden eerder bruin worden met factor 20 als met factor 50. Echter heeft dit te maken met de duur van de zonnebrandcrème: hoe vaak je je opnieuw moet insmeren. 

Dan blijf alleen nog die persoonlijke keuze voor een bepaald merk en een bepaalde factor. Persoonlijk kies ik nooit voor Nivea, omdat ik daar een paar jaar geleden zonneallergie van kreeg. Toen ben ik het jaar erop overgestapt naar het merk Vichy en het jaar daarop naar het merk La Roche-Posay. Die twee jaren heb ik nooit meer last van zonneallergie gehad. Ik stapte weer over naar gewone zonnebrand van de drogist en koos voor Byron Bay coconut oil in factor 10. Twee jaar op rij was dit mijn favoriete zonnebrandolie. Ruikt heerlijk, plakt niet en geeft mijn huid geen vreemde reacties. Tot dit jaar. De eerste dag met zon smeerde ik deze zonnebrandolie trouw op en kreeg in de avond ontzettend last van jeuk op mijn bovenarmen. Op zoektocht dus naar een nieuw merk.





























Mijn keuze dit jaar viel op de zonnebrandverzorging van Rituals. Ik wilde vorig jaar al erg graag de gezichtsvariant proberen, maar deze was helaas steeds uitverkocht. Ik kocht de zonnebrandcrème voor het gezicht in factor 30 en ben ontzettend blij met mijn keuze. Het fijne aan dit product is dat het niet alleen beschermt, maar ook hydrateert. Waardoor je voor het opsmeren niet nog je dagcrème aan hoeft te brengen. Het product trekt snel in, plakt niet, beschermt goed en ruikt ook nog eens erg lekker. Hij kost 15 euro voor 50 ml en is ook in factor 50 verkrijgbaar.


Twee dagen later stond ik dan alweer in de Rituals winkel. Dit keer om ook de zonnebrandcrème aan te schaffen. Ik koos voor de milky spray in factor 20, omdat ik mij graag wat vaker opnieuw insmeer met zonnebrandcrème. Deze milky spray is ook verkrijgbaar in factor 30 en factor 50. En wat is dit ook een ontzettend prettig product. Net als de gezichtscrème trekt deze snel in, plakt niet, ruikt lekker en beschermt goed. Als ik mij met dit product insmeer verbrand ik niet en krijg ik geen reactie op mijn huid. Dit product kost 18 euro voor 200 ml.

Misschien ga ik binnekort ook nog even langs voor de zonnebrandolie in factor 30. Straks, voor als ik weer wat bruiner ben en omdat ik een olie altijd gewoon heel fijn vind. Voor de afwisseling dan maar.

Welke zonnebrand gebruiken jullie deze zomer?

Lieve groetjes,
Kyra



Geen opmerkingen:

Een reactie posten