dinsdag 17 mei 2016

Cocos, burgers en berliners: Rollende keukens

Ik hou ontzettend van lekker eten. Toch ben ik nog nooit bij een food festival geweest. Tijd om
daar verandering in te brengen. Gisteren, maandag, besloot ik met een vriend en een vriendinnetje naar de rollende keukens nij de Westergasfabriek in Amsterdam te gaan.




De weers zou niet helemaal super zijn deze maandag. Ik besloot mijn bontje daarom toch maar aan te doen, maar het bleek helemaal niet zo koud te zijn. De hele heenweg droeg ik hem al open en in Amsterdam begon de zon zelfs lichtjes te schijnen.























Tussen al die verschillende hapjes en geuren is het heel erg moeilijk om keuzes te maken. Maar gelukkig hadden wij van tevoren niet veel gegeten.


Dit was echt te leuk bedacht over verschillende kazen.


Han nam dit gerecht uit de keuken van India. Dit is een wrap met paprika, sla en gekruide schapenkaas. 


Enrico raadde mij dit te leuke kraampje aan. Hij nam zelf vijf mee voor thuis en ik koos voor een met rum en rozijnen. De buitenkant was heel krokant en de binnenkant heel zacht. 


Vooraf zei ik dat ik donuts wilde eten. Deze gigantische Berliner is een soort donut en was bedekt met een flinke laag poedersuiker en gevuld met karamel. Dit kan ik dus echt iedere dag eten. 


Dit kraampje zag er ook te schattig uit.


We kregen ook een beetje dorst en kozen voor een verse ijsthee. Ik had er een met citroen en vond het rietje ook te leuk om weg te gooien.


 Mijn avondeten was deze burger. Een brioche broodje met een angus burger en truffelmayonaise. Medium gebakken, heel lekker, maar ook heel machtig.


Even uitbuiken in het gras en onze matchende schoenen fotograferen. 


Met de leukste twee.


En onze toeristische foto op de dam met dit stel was een selfie aan het maken was, Ik zal trouwens meteen even vertellen wat ik aan had, Mijn jas is van ModeMusthaves, mijn jeans legging is van Stradivarius en mijn sneakers zijn de Superstar van Adidas. 

1 opmerking:

  1. Wat een schattige kraampjes! Die tekst over kaas is ook geniaal bedacht haha. Ik heb ook zin om naar een food festival te gaan <3

    BeantwoordenVerwijderen