woensdag 23 maart 2016

De eerste tekenen van de lente

Vaker zonnestraaltjes, zonder sjaal de deur uit, de uitkomende bloemetjes en de geur van vers gemaaid gras: de lente. Wat houd ik daar ontzettend van. Met schapen en kippen in de tuin, die het gras in het weiland mooi kort houden, krijgen wij ook steeds meer lammetjes. Vandaag worden ze aan jullie voorgesteld.



Als eerste lammetje in de wei: Boris. Geboren op vrijdag 4 maart 2016. Is lichtbruin en niet weg te denken van zijn moeder. Eet nu al lekker stukjes hooi op. Dankt zijn naam aan mij, want dit was de eerste jongensnaam die in mij op kwam toen ik hem zag.


Als tweede lammetje in de wei: Lambert. Geboren op donderdag 17 maart 2016. Is het zwarte schaap, maar daarmee ook tot nu toe de mooiste. Heeft alleen niet de meest zorgzame moeder en leert zichzelf dus te vermaken. Dankt zijn naam aan de vriendin van mijn broer, want die vond dat een leuke naam voor een lammetje.


Als derde lammetje in de wei: Charlotte. Geboren op 22 maart 2016. Is zwart met wit gevlekt en lijkt een beetje op een dalmatiër. Is een ontzettende knuffelkont en komt ook op dag twee vrijwillig naar je toe. Dankt haar naam aan mijn bff Hanane, want die vond dat wij een 'Geordie' in de tuin moesten hebben. 


Als vierde lammetje in de wei: Gabbertje. Geboren op 23 maart 2016. Heeft zijn uiterlijk niet echt mee en kenmerkt zich door een witte toupet. Heeft op deze foto nog zijn navelstreng zichtbaar, maar was nog maar net geboren. Dankt zijn naam aan mijn moeder, want die vond hem zo lelijk dat het een gabbertje moest zijn.


Wij verwachten er zeker nog een paar en het volgende rammetje wordt in ieder geval een Enrico en het volgende ooitje een Lente. Weet jij nog een leuke naam? Laat dan een reactie achter en wie weet wordt die dan wel zo genoemd.

Liefs,
Kyra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten