woensdag 16 maart 2016

Bijkletsen in Enschede

Een vrijdag om weer eens bij te kletsen met een vriendinnetje die ik al ken sinds ik 2 jaar was. Onafscheidelijk waren wij altijd, tot dat Evelyn naar Leeuwarden voor haar studie verhuisde en daarna naar Enschede met haar vriend verhuisde. En stiekem missen wij elkaar eigenlijk best veel..


Eigenlijk hou ik mijn weekenden altijd vrij voor mijn vriendje, op die ene avond werken op vrijdag of zondag na. Dan spreek ik doordeweeks (of tijdens vriendlief's voetbaltraining op vrijdag) met mijn vriendinnen of gay best friend af. Alleen studeerd Evelyn doordeweeks en is zij in haar weekenden lekker in Enschede. Tijd om haar eens op te zoeken. Want sinds zij in Enschede woont, ben ik daar nog nooit geweest. Shame on me. Om niet met lege handen aan te komen, bakte ik die vrijdagmiddag nog gauw een Oreo cheesecake (deze) om mij weer gauw te haasten. Op het moment dat de oven piepte dat de taart eruit moest, moest ik ook vertrekken. Dus die lekker ruikende, gloeiende springvorm wikkelde ik in een theedoek en nam deze mee naar het station. Om hem in de trein van theedoek te ontdoen en te laten afkoelen. En dat trok wel een beetje de aandacht in de trein.


Om half 5 sprak ik met Evelyn af op Arnhem Centraal. Ik was een half uurtje te vroeg, maar genoot op een bankje voor Arnhem Centraal lekker van mijn jus'tje en het zonnetje. Ik was heel blij dat ik mijn zonnebril voor de zekerheid in mijn tas had gestopt.


Samen reisden Evelyn en ik van Arnhem naar Enschede, waarvan we geen minuut stil waren. Er was heel veel om bij te kletsen. Aangekomen bij het appartement in Enschede had de vriend van Evelyn heerlijk gekookt, maar waarvan ik de naam alweer ben vergeten. Daarna kletsen wij door tot we rond 00.00 uur wel echt moe waren.


Mijn zaterdagmorgen begon ik met een kopje citroenthee in dit te leuke Blond kopje. Klaar om daarna lekker de stad in te gaan.


Het was echt heel zonnig, maar koud weer. Maar wij konden onze zonnebrillen goed gebruiken. 


Al winkelend kocht Evelyn een lieve Mickey Mouse joggingbroek en ik dit bovenstaande t-shirt, de basic zwarte ballerina's en 3 maillots. Niet bijzonder, maar wel heel handig. 


Van dat winkelen kregen wij wel een beetje honger en zo gingen wij naar Extrablatt. Een Duitse zaak waar wij een hele lekkere warme wrap namen met gekruide kip en frietjes (want ik nam dit als een soort hoofdgerecht van de dag). 


Om 14.04 uur moest ik helaas weer mijn trein halen, want ik moest om 17.00 uur beginnen met werken in Tiel. En de reis naar huis duurde nog iets langer dan twee uur. Genietend van de mooie landschappen in het oosten van het land ging dat gelukkig heel snel voorbij. En beloofde ik dat ik snel weer een keer terug zou gaan. Ik vond het namelijk heel gezellig.

Liefs,
Kyra



Geen opmerkingen:

Een reactie posten