maandag 18 januari 2016

Winter essential

Het wordt kouder en mijn huid wordt droger. En dat terwijl ik eigenlijk een gecombineerde huid heb. In de winter schreeuwt het om meer voeding. Als ik in de spiegel kijk zie ik rode droge plekjes en daar word ik ongelukkig van. What I need? Een nieuwe crème voor het zijdezachte. gevoede huidje (en als je ervoor zorgt dat mijn huid daar ook rustig en zonder oneffenheden van wordt, hou ik zielsveel van je). Nu rest nog een vraag: welke van de vele?


Als ik begin met het schrijven van een nieuwe post voel ik me soms even Ezzie. Kennen jullie dat nog van vroeger? Ja. Zo'n tien jaren terugdenken in de tijd dat je nog gewoon naar de bibliotheek ging om een boek te lenen. Ik was echt een boekenworm. Ik begon al met lezen als ik bij mijn moeder weer in de auto stapte op weg naar huis. Anyways, Ezzie van Ezzie's dagboek. Waarbij iedere pagina een pagina uit haar dagboek was, ze haar verhalen deelde en ook altijd even vermelde welk cijfer ze zichzelf die dag gaf. Een 7 en 1 pukkel. Geen idee hoe ik daar nu op kom en ik dwaal zwaar af. Crème's en boeken, juist.

Sinds vorig jaar stapte ik over op het merk Yves Rocher. Het sprak me ontzettend aan vanwege de natuurlijke ingrediënten. Ik koos om twee lijnen te gebruiken: de calendula lijn voor in de avond en de hydra végétal voor overdag. En hoewel mij de gel crème en het extra voedende masker ontzettend bevallen, voedt het in de winter mijn huid te weinig.


Zaterdag was ik in Nijmegen winkelen met mijn lieve vriendje en daar zit natuurlijk ook een Yves Rocher winkel. Dus glipte ik de winkel even in om even rond te neuzen. En daar was hij dan: mijn favoriete crème ook voor de normale & droge huid. Een rijke crème met plantensappen van de Esdoorn (ahornsap), blauwe agave en plantaardige betaïne. Waarschijnlijk klinkt het jullie net zo onbekend als mij in de oren, maar hé dan weten we dat ook weer.



De crème is inderdaad een stuk dikker van structuur, maar smeert lekker uit en voedt de hele dag. Hij blijft niet vettig op de huid liggen, maar trekt een heel stuk in. Hij was ook nog eens met 50 procent korting (net als alles tijdelijk in de Yves Rocher winkels). Ik rekende 5 euro 45 af voor mijn 50 ml pot en kreeg nog twee testertjes om uit te proberen. Dus wil jij er ook eens iets van uitproberen, ga dan zeker een keer langs!


Lieve groetjes,
Kyra

Geen opmerkingen:

Een reactie posten